
H. C. Andersen og børnehavepædagogik
Målgruppe: Pædagogstuderende
12 ugers forløbene indfører kursisterne i dansk børnehavepædagogik, H.C. Andersens eventyrverden, børnesyn og samtid. Gennem 12 uger får kursisterne forståelse for dansk børnehavepædagogik og leg på legens præmisser. Deltagerne får en grundig indføring i, hvordan leg, fantasi og kreativitet kan anvendes i børnehaver i praksis
Familie-forløb: Hvordan opdrager vi børn til at blive glade og tillidsfulde
Målgruppe: Forældre og pædagoger
I Danmark er der en generel forståelse af, at leg på børnenes præmisser er vigtig. Den er lystfuld og har ikke nødvendigvis et formål. Og den bedste leg, er den som børnene selv sætter i gang og sætter rammerne for. For forældrene gælder det om at lytte og vise tillid til, at barnet kan meget mere, end den voksne umiddelbart har tiltro til. .
Livslang læring – introduktion til dansk folkeoplysning
Målgruppe: Alle med interesse i personlig udvikling.
Fokusråderne er dannelse, det hele menneske og værdien af stærke værdier og sociale kompetencer.. Hvordan skaber vi et meningsfyldt liv med de rette kompetencer? Vi sætter H.C. Andersens eventyr i et moderne perspektiv gennem kreative øvelser og workshops, som vækker teorierne til live.
Kontakt os for en fuld beskrivelse af kurset.
NB! Flere forløb kombineres med Nordfyns Højskoles andre fag og aktiviteter. Klik her

Kloge børn har jord i hovedet Nature Education er hot i Kina Mere end en million kinesere fulgte onlineforum Program for onlineseminar d. 22. september ReThink Education in the Post-Epidemic Era Status på den kinesiske børnefilm: Yué Yué kommer til Danmark Ny bog - H. C. Andersens TRICK - er på gaden Kan kineserne ikke komme til os, må vi komme til dem Eventyret ”Flaskehalsen” åbner for en strøm af kinesisk kreativitet. De tre bedste idéer udløser en rejse til Danmark. Li Zhenxis bøger om dansk pædagogik og skolegang klar til uddeling Børnene går i dansk børnehave, mens mor og far er på kursus Det kan vi bibringe kinesiske børnehaver